پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3087
-
الف
+

اولین جشنواره «مد و رسانه» فراخوان داد

نخستین جشنواره مد و رسانه به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور فراخوان داد.

نخستین جشنواره مد و رسانه به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور فراخوان داد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آتی در بخش‌های طراحی، علمی، صنعت و فن‌آوری‌های نوین و بین‌الملل برگزار می‌شود.

در مقدمه این فراخوان آمده:

نهال نوپای جشنواره مد ولباس فجر به هفت سالگی خود قدم می گذارد. از پس این راه و در این زمان کوتاه نتایج گرانسنگی حاصل شده که آن را به مثابه درختی تنومند وپرثمرتبدیل کرده است.

مدو لباس بصورت یک نماد بصری فرهنگی ، اجتماعی قدرتمند در جامعه عمل می کند. مد بر اساس تفکرات فرهنگی ، اجتماعی، اقلیمی و اقتصادی خلق می شود گر چه حوزه مد دارای دامنه گسترده ای است اما محصولاتی مانند لباس ، زیور آلات ، کیف و کفش و ملحقات آنها یکی از مهمترین شاخص های آن قلمداد می شوند .ایجاد و انطباق و معرفی این نمادها با فرهنگ غنی ایرانی توام با آموزه های دینی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی است .

 تا پیش از این نگاه صنعتی صرف به این مقوله موجبات بی توجهی به ابعاد اصلی مد ایرانی و اسلامی را فراهم ساخته و معیار در موضوعات دیگر جستجو می شد. این در حالی است که حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و ترویج الگوهای بومی و ملی از طریق مد سازی از اصلی ترین شاخص های توسعه فرهنگی و اجتماعی به شمار می رود . اجرای این مهم و پرداختن به آن روش های گوناگونی را در برداشته که یکی از مهمترین آنها برگزاری جشنواره مد و لباس فجر است .

ارایه الگوهای جدید و تبیین مد ایرانی و اسلامی، بازتعریف هویتی لباس،ترسیم ضرورت ها و اهمیت چند وجهی مد ولباس، انسجام بخشی فعالیت ها و شناسایی ظرفیت های گسترده از نتایج این فعالیت ارزشمند است.

ایجاد نگاه تخصصی، گام برداشتن به سمت رفتارهای حرفه ای، مد سازی ایرانی _اسلامی از دیگر دستاوردهای جشنواره بوده است.

هویت بخشی به رویدادهای تخصصی از طریق انتزاع فعالیت ها، از دیگر ثمرات این رخداد ملی است .

نگاه بلند و اجرای حرفه ای و ثمر بخشی بیشتر این فعالیت ها از مهمترین ضرورت هاست. انشااله با تلاش تمامی دست اندرکاران این مهم فراهم خواهد شد.

گفتنی است، از مهم ترین اهداف این جشنواره می توان به تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه‌ مد و پوشش و افزایش نقش رسانه‌ها در مد پذیری مناسب جامعه اشاره کرد.

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر